Новий закон про ОСББ: рабів передають разом із землею

... Зрозуміло, що шанси донести слушних ідей до людей при владі – прямують до нуля. Невтішна ситуація й із пересічними громадянами. По аналогії: Треба роз'яснити племені, яке вимирає від дизентерії, необхідність мити руки – бо хвороби викликають бактерії, а зовсім не злі духи. Теоретично це можливо – якщо втокмачити їм курс біології. Так от...

Я невтомо розповідаю про важливість формалізації власності, правової визначеності щодо майнових прав,  ефективних алгоритмів прийняття колективних рішень щодо неподільного майна. Але для чиновників і політиків, – так само, як і для українців, які потерпають від руйнації житлового фонду – це такі ж абстракції, як бактерії – для людей із примітивного племені.

Ані ті, ані інші не хочуть вивчати всіляких абстракцій. Вони краще старанніше задобрюватимуть злих духів – наприклад, людськими жертвами. Або вирішенням проблем ЖКГ адміністративними методами.

15 березня 2012 року у ВР був проголосований законопроект № 8474. Якщо його підпише Янукович, то на спробах городян відібрати їхні багатоповерхівки в ЖЕКів-рейдерів, урятувати їх від руйнації та самостійно ними управляти – можна ставити жирний хрест.

А найсумніше, що цинічні комунальні мафіозі завжди можуть сказати: "Це не ми, це громадськість – це їхній проект!"

Однак я все одне наполегливо доноситиму до міського населення України прописні істини, які до нього не доходять – із тих самих причин, з яких до дикунів не доходить ідея про миття рук.

Прописні істини

Прописна істина №0. Обслуговуватисвої будинки без посередників завжди дешевше.

Прописна істина №1. Багатоповерхівки належать як співвласність власникам квартир та інших приміщень – і нікому, крім них: ані ЖЕКам, ані місцевим органам влади, ані державі.

Висновок: Ніхто, крім власників, дбати про ці будинки не зобов'язаний і не буде.

Прописна істина №2. У власників будинків та в організацій, які обслуговують будинки (ЖЕКів) – абсолютно різні цілі.

Власникам треба, щоб їхній будинок був у гарному стані. А обслуговувач –комерційна структура, яка прагне отримати прибуток. ЖЕКам байдужа доля будинків.

Висновок: сподіватись, що ЖЕК без примусу та контролю власників доглядатиме будинок – можуть лише повні неадеквати.

Прописна істина №3. ОСББ і ЖЕК – апріорі різні сутності.

ОСББ – це механізм прийняття та примусового виконання колективних рішень щодо спільного неподільного майна. ЖЕК – це обслуговуюча організація.

Висновок: питання на кшталт "ви за ОСББ чи за ЖЕК?" – безглузде за визначенням.

Прописна істина №4. Щоб приймати рішення щодо спільного неподільного майна та домагатися їх виконання, потрібен інституційний механізм та "правила гри".

Для багатоповерхівок механізм називається "квартирне товариство", КТ. У законодавстві є два види КТ – ОСББ та ЖБК. Обидва наразі малопридатні для прийняття й виконання колективних рішень щодо багатоповерхівок.

Висновок: без ефективного механізму прийняття колективних рішень, власники багатоповерхівок приречені на житлово-комунальне рабство, а будинки – на руйнацію.

Прописна істина №5. Практично всі ЖЕКи в Україні обслуговують будинки без жодних правових підстав. Адже за відсутності легітимного представництва колективного власника необхідна одностайна згода всіх співвласників будинку на те, щоб цей будинок обслуговував конкретний ЖЕК.

Висновок: такої згоди ЖЕКи в очі не бачили, а отже, є звичайними рейдерами. І питання: цей правовий бардак триває вже 20 років, але 99,99% українців не підозрюють про це. То кому це вигідно?

Відповідь проста – тим, хто на цьому жирує.

Я називаю цей клас паразитів – комунальною мафією.

У будинку, в якому люди неорганізовані, комунальній мафії в особі ЖЕКів, чи фальшивих ОСББ, чи управляючих компаній – дуже просто мінімізувати витрати й максимізувати прибуток. Мешканці платитимуть, навіть не отримуючи послуг. Проконтролювати якість послуг може тільки реальний власник, який має повноваження й можливість не платити, якщо послуги – неякісні або відсутні.

Лише колективний власник може зламати ситуацію.

Саме тому 20 років поспіль комунальна мафія блокує спроби запровадження механізмів прийняття легітимних колективних рішень щодо спільного неподільного майна. Протягнувши законопроект №8474,мафія може святкувати свою чергову перемогу в справі закріпачення міського населення України.

Прописна істина №6. Заклики влади: "Створюйте ОСББ – ставайте ефективними власниками!" – цинічна брехня.

Створити ОСББ навіть у комерційно привабливих будинках, зі сплатопроможними мешканцями – вкрай важко.

Висновок: навіщо комунальним мафіозі віддавати вам будинки, якщо вони заробляють мільярди на різниці між оплаченими та реально наданими послугами – виключно на нездатності людей самоорганізуватись?

Прописна істина №7. Головна мета комунальних мафіозі – консервація поточної ситуації.

Для цього використовуються такі способи:

а) підтримують суспільні настрої на кшталт – "ви спершу зробіть нам в будинку капремонт, а потім ми його обслуговуватимемо", "ми двадцять років платили ЖЕКу – де гроші?!", "в ОСББ крадуть ще більше, ніж а ЖЕКах, тощо;

б) чиняться перешкоди створенню ОСББ та "розвалюють" вже створені;

в) лобіюються законопроекти, спрямовані на ще більше заплутування процедур створення та/або функціонування ОСББ.

Кілька пояснень щодо тих суспільних настроїв, по пунктах:

1. Ніхто нічого не ремонтуватиме.

З 1998 року гроші з бюджету на капремонти не виділялися, бо це приватне майно, і ніхто про нього замість власників дбати не буде. Гроші, які платилися ЖЕКам– давно щезли,і ніхто їх не поверне. А отже, власники будинків, які не хочуть опинитися серед руїн – мають домовлятись та вирішувати проблеми спільно.

2. Крадуть в ОСББ, тільки якщо власники не цікавляться справами ОСББ. У тих ОСББ, де є контроль дій правління, ніхто нічого не краде.

Диявол у деталях. Статут як могильник для 15 000 заручників

Наразі ОСББ є юридичною особою незрозумілої правової природи, суміш громадської організації – оскільки обов'язкового членства не передбачено, – та "класичної" юридичної особи, яка може мати майно. ОСББ може приймати рішення, які стосуються прав та законних інтересів співвласників будинку – не-членів, та вимагати їхнього виконання в судовому порядку. При цьому ОСББ фактично не несе відповідальності за свою діяльність.

Якщо неконтрольоване керівництво ОСББ збирає кошти, але не сплачує тим, хто обслуговує будинки, а їх краде – на ОСББ чекає банкрутство. Керівництво зазвичай тихцем продає свої квартири та зникає, а власники квартир опиняються в невизначеній правовій ситуації та по вуха в боргах.

Попри всі перераховані системні законодавчі недоліки, деякі українські ОСББ таки примудрялись ефективно управляти своїми будинками.

Але – лише до того, як ВР не змінила докорінно правила гри.

Зараз у законі про ОСББ існує норма "один власник – один голос". Тобто, усі рівні – і ті, хто має в спадщину 10 квадратних метрів площі, і ті, хто скупив цілий поверх. Імперативно її застосовують лише на установчих зборах, при створенні ОСББ.

Далі люди можуть писати в статутах те, що їм зручніше. Наприклад, "вартість" кожного голосу в квадратних метрах або норму "одна квартира – один голос". При цьому внутрішні справи ОСББ стосуються лише його членів, і приймати рішення можна доволі ефективно.

Що ж зробили законопроектом №8474?

1. Запроваджено примусово-обов'язкове членство.

2. Розповсюджено норму "один власник – один голос" на подальшу після створення діяльність ОСББ.

3. Прописано обов'язкову кваліфіковану більшість в 2/3 співвласників по кількості (!) на прийняття практично всіх внутрішніх рішень в ОСББ. Нагадуємо, що українці не мають доступу до списку співвласників, оскільки ця інформація є таємною!

Що це означає на практиці?

Уявіть собі будинок, де люди спромоглися створити ОСББ та успішно працюють – за мовчазної байдужої згоди решти сусідів.

Наразі, аби прийняти якесь рішення, їм потрібно зібрати більше половини голосів своїх членів – тобто людей, які апріорі небайдужі до свого будинку. У випадку ж набуття чинності проектом №8474 їм доведеться невідомо де шукати всіх співвласників, щоб хоча б визначити кворум та з'ясувати, скільки ж це – 2/3.

"Ця норма вбиває мій будинок, бо тепер не вдасться прийняти жодного рішення!" – з люттю в голосі заявив один знайомий голова ОСББ, чий будинок населений маргіналами-пофігістами десь наполовину.

Скидається на те, що саме так і було задумано...

Впроваджуючи настільки кардинальну зміну, як обов'язково-примусове членство, законотворці нічого не визначили щодо того, що робити у випадку набуття чинності цієї норми – уже створеним, діючим ОСББ? Ліквідовуватись, перереєстровуватись, узгоджувати статути з новими законодавчими вимогами, тощо?!

Якщо змінювати статут, який суперечить законодавчим новаціям, якщо вони набудуть чинності, то як? Голосувати за зміни лише членам ОСББ – чи решті співвласників теж? Якщо всім співвласникам – то на якій підставі, адже статут ще не змінено, а якщо тільки членам – то як бути з новаціями? І що робити ОСББ, якщо хтось із хитрих співвласників, аби не виконувати рішення загальних зборів, подаватиме на ОСББ до суду, посилаючись на невідповідність статутів новоприйнятому закону?

Отже, у випадку набуття "8474" чинності практично всі ОСББ опиняться поза межами правового поля – крім тих, у яких усі співвласники є членами.

Повторюсь: я – категорично "за" обов'язкове членство у квартирних товариствах, Але: за умови доступності інформації про склад співвласників, та за умови, якщо "вага" голосу співвласника буде пропорційною до його частки в будинку як цілісному майновому комплексі.

Інакше обов'язково-примусове членство стає могильником уже створених ОСББ та фактично унеможливлює створення нових.

Проблеми зі створенням нового ОСББ

Як уже зазначалось, спершу необхідно придбати на корупційному чорному ринку максимально повну інформацію про склад співвласників будинку. Це потрібно, по-перше, аби вирахувати кворум – в установчих зборах мають взяти участь більше половини співвласників, з яких 2/3 мають проголосувати "за", а по-друге – аби всіх своєчасно повідомити про час та місце проведення зборів.

Якщо цього не зробити або зробити з помилками – ЖЕК обов'язково знайде серед співвласників штрейкбрехерів, які за побіжать до суду анулювати реєстрацію вашого ОСББ.

Наші ні разу не продажні суди не хвилює те, що ЖЕКи обслуговують будинки без будь-яких правових підстав. Зате вони "за всією суворістю закону" карають анулюванням реєстрації ОСББ обивателів, які внаслідок відсутності відповідної освіти та/або навичок припустилися якихось технічних помилок при створенні своїх квартирних товариств.

Припустимо, люди примудрилися зробити все бездоганно й не дати підстав для анулювання реєстрації ОСББ. Це зовсім не означає, що ЖЕК усе кине й віддасть людям в управління їхні будинки разом із документацією на них.

Наприклад, наше ОСББ і досі існує без жодного документу, а забрати будинок у ЖЕКа-рейдера ТОВ "Рада 2", який належить депутату від ПР, члену профільного комітету Нверу Мхітаряну – ми змогли виключно фізично, найнявши охоронну фірму. Ми створили ілюзію в рейдерів, що збираємося бігати по судах, але натомість негайно після отримання печатки та відкриття рахунку викинули з будинку людей Мхітаряна, а з поштових скриньок – платіжки його ЖЕКу.

Ми спромоглися це зробити, бо я достеменно знала, що суди – це шлях у нікуди. Головне в боротьбі з ЖЕКом-рейдером – це відрізати його від фінансових потоків будинку.

Досі лічені одиниці новостворених ОСББ змогли повторити досвід нашого будинку.

У чому ж тут законодавча проблема? Усе дуже просто.

Згідно з постановою кабміну від 11 жовтня 2002 року № 1521 "Про реалізацію закону "Про ОСББ", передача житлового комплексу з балансу комунальної громади на баланс ОСББ разом з відповідною технічною документацією здійснюється в двомісячний термін після надходження відповідного звернення від ОСББ.

Згідно з пунктом 1 першої статті закону "Про ЖКП", балансоутримувачем будинку, споруди, житлового комплексу, комплексу будівель і споруд є власник, або юридична особа, що за договором із власником утримує на балансі відповідне майно.

На сьогодні в Україні приватизовано більш ніж 90% житлового фонду. Отже, наразі фактично кожен багатоквартирний житловий будинок єспіввласністю власників квартир та нежитлових приміщень.

Таким чином, ані держава, ані територіальна громада, ані забудовник не можуть бути "балансоутримувачами", якщо вони не є одноосібними власниками та/або не мають договору з іншими співвласниками, та/або колективного рішення всіх співвласників багатоквартирного будинку щодо укладення договору про утримання будинку "на балансі".

"Балансоутримання" – не існує.

А отже, положення постанови № 1521 щодо передачі житлового комплексу з балансу на баланс є неможливими для виконання.

Цепозбавляє новостворені ОСББ можливості розпочати господарську діяльність, адже ставить їх у повну залежність від попереднього управителя, органів місцевої влади та від монопольних утворень – водоканали, тепло-, енергопостачальні організації – які мають формальні підстави відмовляти новоствореним ОСББ у передачі їхніх будинків їм в управління та в укладанні договорів, оскільки для укладання договорів із монополістами потрібен величезний пакет документів.

Які ж зміни вносяться законом №8474 щодо "балансоутримання" та передачі будинків? А ось які.

"Балансоутримання" взагалі зникає з тексту закону, і з'являється норма: "Органи місцевого самоврядування у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечують передачу йому технічної документації багатоквартирного будинку, включаючи акт прийняття в експлуатацію, технічний паспорт і плани інженерних мереж."

Прєлєстно, прєлєстно!

Особливо якщо врахувати, що органи місцевого самоврядування не мають жодного відношення ні до якої документації, а особливо до тієї, яка є лише в забудовників та їхніх "кишенькових" ЖЕКів. А отже, органи місцевого самоврядування фізично нездатні нічого "забезпечити" – зазначена норма є "мертвою".

А без документації – монополісти абсолютно на законних підставах не укладатимуть договори з новоствореними ОСББ.

*   *   *

Ось що буде, якщо проголосований законопроект підпише президент.

Зараз міське населення України знаходиться між Сциллою та Харибдою – "якщо не забирати свої будинки в ЖЕКів-рейдерів, то незабаром доведеться жити серед руїн, а якщо створювати квартирне товариство – то є шанс стати жертвами шахраїв або годувати "безбілетників".

А в разі набуття чинності законопроектом № 8474 – ми безальтернативно стаємо рабами ЖЕКів без будь-яких шансів на порятунок.

P.S. "Земельні ділянки державної або комунальної власності, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, належні до них будівлі, споруди, а також прибудинкові території, надаються в користування юридичним особам, які здійснюють управління цими будинками".

Таким чином, міське населення віддається ЖЕКам у рабство не просто так, а разом із землею.

Татьяна Монтян, "УП"


Первое впечатление от родной школы: стало меньше детей, позднее на педагогическом собрании узнал, что сейчас учится около 700 детей, когда я учился - в 90-е годы, было 1200 учеников. При этом почти половину детей привозят из восьми окружающих поселок деревень (школа в посёлке городского типа). А школы, которые там были, закрыли, их стало экономически невыгодно содержать, легче дать одной школе 2-3 автобуса и каждый день возить детей в школу и обратно.

Следующее, что замечаю - физическое состояние детей - какие-то хлипкие, болезненные. Затем нахожу факты, подтверждающие моё впечатление. В школе есть кадетский класс (одни мальчишки, больше часов физкультуры, строевая подготовка и т. п.), так если заглянуть в листок здоровья почти половина детей - в подготовительной и специальной группах, два инвалида, треть класса фактически освобождена от физической культуры - только посещают занятия. В этом же классе несколько учеников уже в 9 классе были алкоголиками в начальной стадии - пили несколько лет по 2-3 раза в неделю. Дали класс, стал классным, 25 учеников, только двое(!) первой группы здоровья, почти треть класса проблемы со зрением, больше половины различные хронические заболевания.

Ещё один «сюрприз» в школе больше 20 детей с диагнозом F 70 (лёгкая олигофрения), больше 30 детей ЗПР (задержка психического развития), ещё столько же без диагноза бегают, а с «просто» с психическими проблемами по нескольку практически в каждом классе. Как потом выяснил, почти все эти дети - «подарок» от пьющих родителей.

В школе, на первом этаже, постоянный запах табачного дыма - детишки курят в туалете. Таким образом, пассивными курильщиками является почти вся школа. Даже если их поймают техслужащие, дежурный учитель, сам директор ничем серьёзным ученику это не грозит, ну поругают (профилактическая беседа), может, вызовут родителей, но не факт, что те придут. А если придут, что сделают - время упущено, пообещают принять меры в общем. Особо «одарённые» дети курят со 2-3 класса, процент курильщиков растёт с каждым годом, особенно страшно то, что закурили и девушки. Девушки пьют шампанское и вино с 4-6 классов, причем наливают родители - Новый год, день рождения. Сквернословие и распущенность поведения давно стали нормой.

Школу губит безнаказанность и безответственность - ученик может сквернословить, послать учителя на три буквы, а потом сказать, что ему послышалось, а другие подтвердят, что так оно и было. Некоторые даже пытаются запугать учителей своими родителями - уголовниками. Большая часть учителей смирилась с таким положением - нет стимула бороться, зарплата маленькая, требуют много, установка такая: во всём виноват учитель. Поставишь за четверть честную двойку, тебе же хуже будет - портишь отчётность.

Не надо думать, что учителя ничего не делают - регулярно проводятся соревнования разные конкурсы, рассказывается о вреде курения, алкоголя, мобильных телефонов, компьютерных игр, но вся эта информация просто капля в море. Детей воспитывает телевидение и Интернет. Не раз проводил анкетирование учащихся - героями мальчишек являются Человек-Паук, Блейд, Терминатор, Гарри Поттер (он популярен и у девочек), Гэндальф, и т. п., ни одного русского персонажа, хотя не может не радовать то, что это положительные персонажи, которые бьются со злом, т. е. стремление к Справедливости у детей есть, они ещё русские. С девочками дело обстоит хуже, они попали под власть Западной культуры капитально - их кумиры, представители поп-музыки, героини различных сериалов (типа «Няни», «Счастливы вместе»), идеалы мужской красоты Тимберлейки, Бреды Питы. Их привлекает внешний блеск, они не имеют представления о духовной красоте, хотя даже среди них есть девочки которые читают (!) книги, стихи, но они тонут в общей массе будущих потребителей.

Всеобщая увлечённость детей популярной музыкой, разбавленной уголовным романтизмом (шансон) и рэпом, посещение дискотек с 5-6 классов. Сразу вспоминаются слова А. Гитлера, из застольных бесед: «... надо дать им алкоголя и табака сколько их душе угодно...Музыки они, конечно, могут иметь сколько им угодно...всё, что надо деревенским жителям, это музыка, музыка и ещё раз музыка. Весёлая музыка - отличный стимул в тяжелой работе; дайте им все возможности потанцевать, и все селяне будут нам благодарны...».

И не надо думать, что такая школа исключение, наша школа ещё одна из лучших в районе - серебряные и золотые медалисты, первые места на олимпиадах, сильные учителя, победители разных конкурсов. В городах положение усугубляется тем, что там есть т. н. «золотая молодёжь», в сельской местности это ещё не так заметно.

В школе практически отменен общественно-полезный труд, теперь запрещено «эксплуатировать» детей: в итоге наплевательское отношение к школе, можно рисовать на партах, плевать на пол, рисовать на стенах.

Учителя


Школа держалась последние 20 лет за счёт советского запаса прочности, работают учителя-пенсионеры ещё советской закалки. Они дают фундаментальные знания, но их становится с каждым годом всё меньше и меньше. Преподаватели из молодых обычно долго в школе не выдерживают, при мне (4 года) каждый год приходило 2-5 молодых специалистов, обычно больше года никто не работал. Уходили и устраивались, где угодно, лишь бы не в школе - продавцом, в МВД, в охранники, менеджеры. Остаются в основном приспособленцы, кому наплевать на диктат директора и деградацию детей, равнодушные.

Учителя просто задавлены грузом всякого рода бумажной работы - отчёты, анализы, планы, диагностики и т. п. и т. д., плюс всеобщая компьютеризация «порадовала», теперь нужно писать не только в бумажном варианте, но и в электронном. Все школы занимаются показухой, у нас же всякие национальные проекты в моде, поэтому бумажная работа кипит, надо срочно показать какие мы инновационные, продвинутые в образовательных технологиях, проводим всякие научно-исследовательские изыскания. В итоге, в ущербе опять ребёнок, когда учитель закончит писанину, ему просто некогда увидеть проблемы ребёнка, помочь ему. В общем «всё хорошо прекрасная маркиза», на бумаге - и новые образовательные технологии внедряем, и два компьютерных класса, и электронная учительская, и три новых автобуса, а дети всё тупее и больнее.

В 90-е годы смеялись над американскими рассказами Михаила Задорнова, мол какие американцы тупые, и их школьники. Могу вас заверить наши школьники их стремительно догоняют, они мало, что знают, а главное не хотят знать - зачем, если умные учителя получают меньше, чем неграмотные узбеки на стройках.

Ещё одна беда современного дошкольного и школьного образования - это отсутствие мужчин, у нас в школе их было много, аж 6 человек на 60 преподавателей, в ряде школ их вообще нет, или один и это не редкость. Поэтому мальчиков в России изначально воспитывают женщины: от дома, где отец на заработках, или его вообще нет, а если дома то пьёт, детского сада (мужчина в детском саду это просто уникальный случай), до школы. А потом многие задают вопрос, а где у нас в России настоящие мужики. А откуда им взяться то? Только путём самовоспитания, но таких единицы, в статистике они погоды не делают. Да и система общего обучения девочек и мальчиков, негативно сказывается на мальчиках, они психологически и физически позже взрослеют, чем девочки на 2-5 лет. Если некоторых «девочек» уже в 7-8 классах можно замуж отдавать, то мальчишкам ещё надо в солдатики, да в казаки разбойники играть. Это ещё один удар по мальчикам, они чувствуют себя ущербными, они меньше и их бьют девочки! Потом чтобы показать сверстницам, что они уже взрослые, они начинают курить, употреблять мат в разговоре, выпивать для храбрости, грубить, в итоге оставшиеся годы детства загублены.

ЕГЭ - это диверсия против остатков советской школы, во-первых, сдавать тест по гуманитарным дисциплина и русскому языку, это как минимум глупость. Сам не раз сталкивался в них с вопросами, где на устном экзамене можно было бы дать два правильных ответа и доказать свою точку зрения. В тех же истории, обществознании надо уметь устно отвечать и доказывать свою точку зрения, ЕГЭ эту возможность убил. Во-вторых, ЕГЭ приводит к коррупции (хотя когда вводили, говорили, что ЕГЭ покончит с ней). Выпускной класс, ученик в каждой четверти получал 2-3 двойки (в уме, помните система - пишем три два в уме), всегда по русскому, а по итогам ЕГЭ отлично. Интересно то, что он сын местного «олигарха», получается система закрепляет разделение «дорогих россиян» на новых хозяев жизни и всех остальных. Да и всем известно, учителя позволяют списывать («шпоры» в туалетах и т. д.), да и просто сами решают ученикам задания (например, фотографируют задания на мобильный телефон и посылают, сам решал по обществознанию в этом году, по просьбе друга). Ведь провал учеников, провал школы, пятно на репутации школы, Да и просто учителя, родственники, умники из младших классов могут пойти сдать за выпускников, при определённой договорённости. В-третьих, ЕГЭ убивает время основной программы, учителя «натаскивают» учеников на решение тестов, чтобы не портить себе показатели, а страдает общая программа.

Многие знают, что в армии ввели систему денежного стимулирования лучших офицеров, так эту диверсию до этого обкатали в школе, правда денег выделили немного, но с тем же результатом. Директор теперь царь и бог, поперёк никто слова не скажет, такая вот вертикаль власти по-школьному, кстати, директора и большая часть школьной администрации состоят в «Едороссии», блюдут на местах, чтоб вольномыслия не было. Учительский коллектив расколот, кто-то получил прибавку, у других и так небольшую зарплату урезали.

Необходимые меры спасения


1.Образование любого уровня должно быть бесплатным. «Элитных» учебных заведений не должно быть, ибо от рождения все люди равны перед Богом, «элитарные» школы уродуют саму идею просвещения, делят детей на «элиту» и прочих, на избранных и нет. Верхняя планка образования должна определяться не толщиной кошелька, а самим человеком в зависимости от его способностей и трудолюбия. Негативный пример США и Великобритании перед глазами, где основная масса населения превращена в тупое, жирное быдло, а из «элитных» школ выпускают юристов, управленцев, да финансовых спекулянтов, предпочитая покупать инженеров, физиков, химиков в России, Индии, Китае.
2.Перевести систему образования с кодирующей педагогики (действует практически без изменений о средних веков), на методологическую, то есть если по простому не грузить детей массами разнородной информации, а научить их самостоятельно её добывать по мере необходимости. Это позволит сократить курс полной средней школы до 8-9 лет, а высшей школы до 3-4 лет.
3.В средней школе необходимо вернуться к раздельному обучению мальчиков и девочек, т. к. из мальчиков надо готовить мужчин, а из девочек - женщин. Психология, заложенная Богом и природой у них разная, следовательно, воспитание и обучение необходимо вести по совершенно разным программам и учебникам. Но чтобы не разобщать их и не противопоставлять, лучше не создавать отдельные школы (женские и мужские), а делать мужские и женские классы в рамках одной школы. С введением в программу занятий, где мальчики и девочки, разных возрастных групп могли бы общаться друг с другом (музыка, танцы, пение, изобразительное искусство и т. д.), дабы их объединяло не инстинктивное влечение, а общее мировоззрение и миропонимание.
4.Отмена ЕГЭ, возвращение к советской системе устных и письменных экзаменов (с 4 класса).
5.Создать и внедрить цельную программу здорового образа жизни, для всех образовательно-воспитательных учреждений начиная от системы закаливания (можно за основу взять «Детку» П. Иванова), кончая рукопашным боем (за основу взять систему А. Кадочникова или самбо). Восстановить спортивные сооружения, построить новые - в каждом вузе, средней школе, детском саду должен быть бассейн (плавание всем полезно, и устраняет уже имеющиеся дефекты) и хотя бы открытый каток для зимнего сезона. Необходимо взять за образец Древнию Грецию, где наряду со школами были «гимнасии», где занимались физическими упражнениями.
6.Возродить бесплатную систему домов творчества юных, кружков и спортивных секций в школах, подростковые и юношеские организации типа пионерии и комсомола (скажем «Русские Соколы», «внуки Сварога»).
7.Восстановить и усовершенствовать систему профессионально-технического обучения, сделать её гибкой, приспособленной к быстрому и качественному переходу на новые профессии и освоению новой техники и технологий. Нам понадобятся и строители лунных посёлков, городов на Марсе, техперсонал звездолётов.
8.Резко повысить престиж профессии школьного учителя, преподавателя ВУЗа и техникума, воспитателя и мастера профессионального обучения - достойная оплата, в сельской местности, где нет развитого общественного транспорта, как в городах, личный автомобиль, бесплатное жильё (после 15-20 лет работы), сьёмная квартира (дом) если нет жилья для молодых специалистов. Но перед этим конечно «зачистка» пьющих, с уголовным прошлым и низкоквалифицированных работников. 9.Вернуть в школы мужчин-учителей, создав все необходимые условия и льготы, причём в процентном составе их должно быть не менее 50%. Приложить усилия, к тому, чтобы в школы попадали военные пенсионеры, желательно боевые офицеры. Это сразу решит массу проблем - с мужским воспитанием, дисциплиной в школе, покончит с распущенностью, сквернословием.
10.Возврат на первом этапе (этап - восстановление), к программе и образовательным стандартам сталинского периода 30-40-е годы, можно переиздать учебники того времени (тогда по интеллектуальному развитию образованности молодёжи СССР занимал 1-2 места в мире), с включением лучших наработок последнего времени (например: опыт школы Щетинина).
11.Всесторонняя поддержка талантливой молодёжи и лучших учащихся - бесплатные путёвки в лагеря отдыха, денежные премии, ценные призы, повышенные стипендии, направления на престижную работу и т. д., дети должны видеть, что ценится ум и талант, а не наглость, толщина кошелька родителей и их связи.

Самсонов Александр.

Республика Марий Эл

Недостаточно прав для комментирования. Выполните вход на сайт

Please publish modules in offcanvas position.