Досвід евакуації компанії QuartSoft з Краматорська.
Помічниця керівника компанії QuartSoft з Краматорська Юлія Володченко поділилися в Мережі досвідом роботи, життя та двох евакуцій підприємства, що працює в напрямках аутсорсу, а також займається розробкою власних програмних продуктів.
Зважаючи на важливість та актуальність теми, наводимо розповідь Юлії в повному обсязі.
"QuartSoft була заснована в Краматорську у 1999 році і за понад 20 років роботи на ІТ-ринку досягла міжнародного рівня. Наші офіси знаходяться в Америці, Швейцарії та Україні. Наразі у команді понад 200 співробітників, які працюють з різних міст України, Вірменії, Грузії, Азербайджану, Туреччини, Канади, Америки та Європи.
Втім до останнього у нас залишався офіс в Краматорську. І у цій статті я хочу розповісти, як за останні 8 років QuartSoft двічі евакуйовувалася з Донецької області, чим відрізнялися ці дві евакуації та поділитися враженнями колег.
Досвід першої евакуації
Вперше компанія евакуйовувалася на початку червня 2014 році, коли Краматорськ фактично був окупований бандитськими формуваннями, які підтримувалися з боку росії. Тоді команда вирішила їхати до Черкас.
Компанія організувала пошук транспорту для централізованого переїзду співробітників та їх сімей. Шукали та винаймали житло, розселяли людей. Також в перші дні перевезли техніку та робоче обладнання до приміщення нового офісу, налагодили віддалений формат роботи.
Приблизно через 2 місяці, коли стало відносно безпечно, до Краматорська повернулось 50% співробітників, 10% залишилось у Черкаському офісі, та 40% завершили співпрацю з компанію.
24 лютого 2022 року, Краматорськ. Евакуація вдруге
В лютому цього року наша компанія пережила евакуацію вдруге. HR QuartSoft Марина згадує, що думки про повномасштабний наступ відкидали до останнього.
«Але коли вранці 24 лютого в Краматорську і в інших містах України пролунали потужні вибухи, ми зрозуміли, що росія таки наважилася на відкритий воєнний напад. На терміновій нараді керівництво QuartSoft прийняло низку важливих рішень щодо забезпечення роботи компанії у критичних умовах: винесли файли на окремі сервери, забезпечили доступ до корпоративної мережі для співробітників. Також запропонували співробітникам забрати техніку з офісу додому й почали планувати евакуацію персоналу».
Досвід евакуації, який ми отримали у 2014-му, звісно, допоміг. Але відмінності були і їх було багато. По-перше, за 8 років компанія зросла майже вдвічі. По-друге, змінився формат роботи. Через пандемію коронавірусу багато ІТ-компаній країни перейшли на віддалений формат роботи.
Найскладнішим, було евакуювати не тільки централізовано співробітників та їх сім’ї із Краматорська, а й тих хто працював в інших містах та знаходився поблизу до місць проведення бойових дій.
Компанія запропонувала евакуацію до Івано-Франківська всім, хто не мав іншої альтернативи переїзду. Усім хто евакуювався, це близько 140 співробітників, компанія надала матеріальну допомогу.
Співробітники роз’їхалися по Україні, частина рушила за кордон, у Франківську опинилося 59 осіб та їх сім’ї.
«Команда HR була в постійному пошуці житла, продзвонів рієлторів. Нам дуже допоміг артдиректор QuartSoft, Олексій, який проживає і працює в Івано-Франківську. Протягом перших 2-х тижнів він зустрічав і розселяв на орендовані квартири евакуйованих співробітників та їхні сім’ї. Він був на зв’язку 24/7, за що йому красно дякую!» — розповідає HRG QuartSoft GameDev Катерина.
Рішення їхати в Івано-Франківськ прийняли, бо в той час там, на відміну від Львова, були відносно вільні, доступні пропозиції для оренди.
Робота не припинялась ні на день
Евакуація співробітників зайняла близько 3 тижнів. Але навіть під час переїздів повної зупинки робочих процесів вдалося уникнути. Це стосувалося усіх трьох наших департаментів.
GameDev. QuartSoft була єдиною в Краматорську IT-компанією, яка володіла власним ігровим продуктом. З 2012 року користувачів Facebook підкорювала гра Coral Isle.
Згодом у 2020 з’явився його ідейний спадкоємець — сиквел Coral Isle 2. До нього перейшли близько 90% гравців, а всього ж за життєвий цикл Коралового острова на Facebook, через нього пройшли 10 млн гравців.
Після лютого 2022 року процеси не припинялися.
«Чесно кажучи, ми не стали нічого відкладати, але вимушено трохи уповільнилися. Ми продовжуємо наймати спеціалістів та доукомплектовувати команди» — розповідає продюсер QuartSoft Games Станіслав.
Також у нас є власна розробка — Soft.Farm.. Система надає українським аграріям можливість вести облік та планувати діяльність аграрних підприємств. Нею, зокрема, користувалися землевласники з Херсонщини, Миколаївщини та Донеччини, де зараз багато замінованих територій. Найближчим часом продукт хочуть вивести на ринки Європи та Африки.
У Web-департаменті QuartSoft левова частка клієнтів з-за кордону. Завдяки злагодженій роботі команди та репутації компанії, нам вдалося зберегти та продовжити розробку проєктів, попри всі ризики, які виникли внаслідок російського повномасштабного вторгнення.
«Все для щастя вміщається в одну валізу і переноску для кішки»
У період з 24 лютого 2022 року нам вдалося не тільки зберегти команди, а ще й залучити понад 20 нових спеціалістів, на відміну від евакуації 2014 року. Антон став одним із перших співробітників, запрошених до роботи в компанії після початку повномасштабного вторгнення. Він 3D Artist, в колектив влився досить швидко, в цьому йому допомогла команда та його дружина Світлана, яка останні 5 років працює у нас дизайнеркою інтерфейсів для ігор. Вона згадує, як наприкінці лютого, тоді ще в Краматорську, працювала над мобільною версією гри Papaya: «Працювали під вибухами 2-3 години, постійно бігали в укриття і слідкували за новинами. Ми вірили що все закінчиться досить швидко, але потім, все ж вирішили переїхати до Івано-Франківська, як і більша частина команди».
Антон і Світлана Кричак, співробітники QuartSoft Games
Світлана зізнається, що психологічна атмосфера в колективі за цей час суттєво не змінилася, усі згуртувались. Дистанційна робота була ще добре організована під час спалаху коронавірусу. Тому цього разу, якби складно не було, руки не опустились: «Я прикладала багато зусиль, щоб змусити себе працювати. Головне — не підвести команду, бо ми ж як родина».
За 3 місяці повномасштабної війни Світлана змінила свої пріоритети. Каже те, що раніше здавалося головним, відійшло кудись трохи далі: «Перед війною цінності, плани були одні, а зараз — все змінилося, бо зрозуміла, що все для щастя вміщається в одну валізу і переноску для кішки».
«Про емоційно-індивідуальний стан співробітників і те, як він вплинув на роботу однозначно сказати складно», — каже продюсер Станіслав. Адже у всіх він відбивається по-різному: комусь складно сфокусуватися на роботі, а для когось навпаки, робота дає можливість відволіктися від реалій життя.
Про необхідну психологічну підтримку співробітникам дбають в HR відділі QuartSoft. Активно залучають спеціалістів для юридичних консультацій, а також організовують групові та індивідуальні зустрічі з психологом. Командні онлайн coffee-breaks та ранкова медитація також допомагає у створенні та підтримці позитивної атмосфери у компанії. А також ми відновили офлайн і онлайн майстер-класи для співробітників та їх дітей.
Допомога України та Краматорську під час війни
З перших днів війни ми намагаємося допомагати і рідному місту Краматорську, і Україні в цілому впоратися з російською навалою. Допомога здійснюється централізовано керівництвом компанії, окремими департаментами та за ініціативою окремих співробітників.
Керівництво компанії неодноразово перераховувало кошти на захист Краматорська та Донеччини. Ця допомога йшла на закупівлю транспорту для військових, технічних приладів, амуніції, а також на облаштування фортифікаційних споруд тощо.
Команда GameDev в перші ж дні війни створила в іграх спеціальні пропозиції, за допомогою яких кожен гравець мав можливість донатити з різних куточків світу на підтримку української армії. Тільки за перші 5 днів війни таким чином вдалося зібрали понад 500 000 грн, ці кошти були передані до благодійного фонду «Повернись Живим». Команда на цьому не зупиняється і продовжує створювати нові механіки в розроблюваних іграх для залучення коштів для ЗСУ.
Відділ Soft.Farm багаторазово робив закупівлі мобільних телефонів, гарнітур, маскувальних сіток для військових, сім-карток для телефонів, а також ліків для дітей з інвалідністю і передавав все це в Краматорськ. Бо в місті всього цього неможливо було вже купити.
Маленькі ініціативи однієї людини з геометричною прогресією зростають у потужну, згуртовану командну допомогу, це знають всі наші співробітники. Наприклад, гуртуючись по дві-три людини, ми організували мережу з доставки матеріалів та виготовлення маскувальних сіток для Краматорських військових.
Декілька тижнів тому швидко зібрали кошти усією компанією на закупівлю каски та бронежилета для чоловіка нашої колеги Даші, який прийняв рішення йти та захищати Батьківщину.
Також наш колега віддав свій квадрокоптер, який в мирний час був придбаний як іграшка, на потреби військової частини. А потім дізналися, що за його допомогою було підбито вісім ворожих танків за одну добу.
Тож, і самотужки, і гуртуючись по декілька осіб, і всією компанією разом можна робити великі та важливі речі, допомагаючи армії, літнім людям, людям з інвалідністю, безпритульним тваринам та усім хто потребує допомоги.
Ми віримо, що перемога близько та мріємо повернутися додому, в рідне місто — в український, безпечний та затишний Краматорськ. Нині ж, команда залишається тимчасово працювати у віддаленому форматі по всій країні та за її межами".