Окрім “голої” ставки, всі вони отримують премії та надбавки, які подекуди в чотири рази перевищують суму окладу.
Журналісти дізналися, скільки під час відкритої війни платять за роботу керівникам громад Донецької області. Про це розповідає "Вільне Радіо".
Донецька обласна військова адміністрація
Очільник області Павло Кириленко з березня по жовтень отримав 610 тисяч гривень. У цю суму входять грошові винагороди, премії та матеріальна допомога, яку декілька разів отримував посадовець.
Бахмутська міська рада / Бахмутська міська військова адміністрація
Від початку війни очільник Бахмута Олексій Рева заробив 734 тисячі гривень. З липня він регулярно отримує премії від 56 до 62 тисяч гривень. Також у липні він отримав 50 тисяч гривень допомоги на оздоровлення.
Слов’янська міська військова адміністрація
Очільник Слов’янська Вадим Лях заробив понад 450 тисяч гривень. Починаючи з квітня, він став отримувати матеріальну та грошову допомогу з міського бюджету. У травні вона сягнула майже 95 тисяч гривень.
Краматорська міська рада / Краматорська міська військова адміністрація
Голова Краматорська Олександр Гончаренко з лютого по жовтень заробив понад 665 тисяч гривень. У серпні та вересні його премія сягала 300% від окладу, а у жовтні — 350%.
Костянтинівська міська військова адміністрація
Начальник військової адміністрації Костянтинівки Олексій Рослов з квітня по жовтень отримав майже 404 тисячі гривень. У травні очільник міста отримував премію у розмірі 31 тисячі гривень, з червня вона збільшилась до 46,5 тисячі гривень, а у жовтні сягнула 54 250 гривень.
Інформацію про зарплату ексмера Костянтинівки Олега Азарова не надали.
Авдіївська міська військова адміністрація
Очільник прифронтової Авдіївки Віталій Барабаш з квітня по жовтень отримав понад 722 тисячі гривень. Останніми місяцями він отримує премії у розмірі майже 70 тисяч гривень та ще 30 тисяч гривень з приміткою “інші виплати”.
Інформацію про зарплату Віталія Барабаша за березень та лютий не надали, оскільки до цього в місті була інша форма адміністрації.
Часовоярська міська військова адміністрація
Очільник адміністрації Сергій Чаус відзвітував про зарплату за липень-жовтень. За цей час він отримав 255 тисяч гривень. Йому регулярно доплачують 400% премії від посадового окладу.
Світлодарська міська військова адміністрація
Сергій Гошко головував у Світлодарську з лютого по липень. За цей час він заробив 254 тисячі гривень. Надалі очільником адміністрації був Олександр Гордієнко, який з липня по жовтень заробив майже 313 тисяч гривень. В цю суму входять премії та виплати за відрядження.
Наприкінці травня російські військові захопили Світлодарськ. Відтоді місто перебуває під тимчасовою окупацією, а його легітимна влада перебуває на підконтрольній території.
Лиманська міська рада
З лютого по червень очільник Лимана Олександр Журавльов заробив 325 тисяч гривень. Міський голова отримував грошові винагороди та доплати за високі досягнення. Інформацію щодо його зарплати з липня по жовтень нам не надали.
Росіяни захопили Лиман наприкінці травня, міська влада змогла евакуюватися з міста. Вже у липні президент Володимир Зеленський утворив Лиманську міську військову адміністрацію, а Олександра Журавльова з часом призначили її начальником. У жовтні під час контрнаступу ЗСУ Лиман вдалося деокупувати.
Волноваська міська військово-цивільна адміністрація та Торецька міська військова адміністрація
Обидва органи влади відмовили у надані інформації та послались на декілька причин:
- Указ Президента України №64/2022 “Про введення воєнного стану”;
- “Журналістом не зазначено спосіб поширення інформації у разі її отримання, а також коло осіб, яким планується її поширити”;
- “Запитувана інформація не становить суспільного інтересу під час воєнного стану”;
- Просять пройти акредитацію, передбачену наказом №73 від 03.03.2022.
Юрист Євген Воробйов проаналізував відмови та пояснив, що вони є протиправними. У законодавстві є посилання на інформацію з обмеженим доступом, проте військові адміністрації мали б у відповіді уточнити, до якої з категорії відноситься ця інформація. Також не було чітко зазначено обґрунтування такої відмови.