Студентка з України виявила у китайських соцмережах свої «копії», створені за допомогою штучного інтелекту

Вони розповідають про російсько-китайську дружбу та рекламують товари з рф.

21-річна студентка з України Ольга Лойок, яка навчається в Університеті Пенсільванії, виявила, що її обличчя було використано у кількох тисячах роликів у китайських соціальних мережах. Зображення було створено за допомогою інструментів, які створюють відео за допомогою штучного інтелекту, - пише ВВС News. У роликах «Ольга» говорила північнокитайською (мандаринською) і розповідала про російсько-китайську дружбу.

Створені штучним інтелектом «двійники» Ольги почали з'являтися 2023 року — невдовзі після того, як дівчина запустила свій ютьюб-канал. Приблизно через місяць вона почала отримувати повідомлення від людей, які стверджували, що бачили її в китайських соцмережах розмовляючої мандаринською мовою, яку Ольга насправді не знала.

Студентка з'ясувала, що її зображення, створене ІІ, з'являється у численних роликах на китайських аналогах YouTube (платформа Bilibili) та Instagram (Xiaohongshu). «Їх [акаунтів] виявилося дуже багато. На деяких в описі були російські прапори», – розповіла Ольга. Загалом вона знайшла 35 акаунтів, де використовувалось її зображення.

Облікові записи, що публікували відео, давали дівчині різні імена — Софія, Наташа, Ейпріл, Стейсі. Одним із найпопулярніших облікових записів був «Закордонна їжа від Наташі» (Natasha imported food), у якого було понад 300 тисяч передплатників. «росія – найкраща країна. Сумно, що інші країни відвертаються від росії. Російські жінки хочуть приїхати до Китаю», — каже у роликах «Наташа» перед тим, як почати рекламувати російські цукерки.

«Я могла бачити своє обличчя та чути свій голос. Але все це було дуже страшно, бо я бачила, як говорю те, чого ніколи не говорила. <…> Я не хочу, щоб хтось думав, що я коли-небудь говорила такі жахливі речі. Використовувати українську дівчину як особу для реклами росії… Це божевілля», — каже Ольга. Для неї ця ситуація стала ще неприємнішою через те, що її родина все ще живе в Україні, - зазначає ВВС News.

Після того, як наречений Ольги розповів про цю ситуацію в твіттері, на те, що сталося, відреагувала компанія HeyGen — заснований у Китаї стартап, який розробив інструмент, який дозволяє створювати зображення за допомогою штучного інтелекту. З'ясувалося, що з використанням Ольги було створено 4900 відеороликів. У компанії заявили, що заблокували подальше використання зображення дівчини. Представник HeyGen заявив, що системи компанії було зламано з метою створення «несанкціонованого контенту». Він додав, що компанія негайно оновила протоколи безпеки, щоб запобігти подальшим зловживанням.

При цьому Анжела Чжан з Університету Гонконгу зазначає, що такі ситуації, як із Ольгою, «дуже поширені» в Китаї. За її словами, у країні є «величезний підпільний бізнес, який спеціалізується на підробках, незаконному використанні особистих даних та дипфейках». Це відбувається, незважаючи на те, що Китай став однією з перших країн, яка намагалася регулювати використання штучного інтелекту. За даними китайських правоохоронних органів, у 2023 році за створення відеороликів із «чужими» особами затримали 515 осіб, частина справ доходила до судового розгляду.

BBC News припускає, що випадок із Ольгою може бути іншим, оскільки в роликах просувалася ідея дружби між Китаєм та росією.

«Неясно, чи ці акаунти переслідували якусь спільну мету, але просування ідеї, яка відповідає пропаганді влади, безумовно приносить їм користь. Навіть якщо ці облікові записи явно не пов'язані з Комуністичною партією Китаю, просування відповідного повідомлення може знизити ймовірність того, що їхні посади будуть видалені», — каже дослідник з Університету Болоньї Емі Хайн.

Недостаточно прав для комментирования. Выполните вход на сайт

Please publish modules in offcanvas position.