В Україні представили керований ШІ багатофункціональний важкий комплекс

VATAG може виконувати повний спектр завдань на сучасному полі бою.

На полях найбільшого інвестиційного саміту у сфері оборонних технологій у світі Brave1 Defense Tech Valley 2025 було представлено багатофункціональну платформу VATAG – рішення в сегменті важких наземних роботизованих комплексів (Heavy Uncrewed Ground System, H-UGV).

Важкий наземний роботизований комплекс VATAG, маючи запас потужності, високу прохідність та сучасні ситеми управління, може виконувати повний спектр завдань на сучасному полі бою – від логістики та інженерних робіт до повноцінної участі у бойових операціях, включно з інтеграцією та транспортуванням озброєння.

VATAG оснащений гібридною силовою установкою для тривалої автономності та здатний транспортувати більше 2 т корисного вантажу. Платформа працює з інтегрованими системами штучного інтелекту (ШІ), технологіями машинного навчання, що вже сьогодні забезпечують автономні функції навігації та управління місіями.

Як в коментарі Defense Express зазначив представник компанії-розробника, керівник проекту VATAG Анатолій Нікітін, ключовою метою, якої намагались досягти розробники важкого НРК, було збереження життя воїнів - через передачу ризикових процесів роботизованим системам. Завдяки застосованим розробниками рішенням, зокрема, глибокій інтеграції ШІ, орієнтуванню на автономність, живучість та взаємосумісність з наявними в розпорядженні українських військових засобами, VATAG є основою цілої екосистеми H-UGV – важких наземних роботизованих комплексів різного призначення.

vatag2

За словами Анатолія Нікітіна, окрім безпосередньо НРК, до складу такої екосистеми вже входять універсальний бойовий модуль власної розробки, що оснащений автоматичною 25 мм гарматою, програмно-апаратні рішення ШІ для подальшого підвищення автономності (від навігаційних задач до елементів поведінкового ухвалення рішень на полі бою). Як відзначив представник компанії-розробника, дорожня карта розвитку проекту передбачає розширення корисного навантаження платформи, її взаємосумісності з іншими засобами та масштабованість під різні сценарії місій.

Для приведення в рух VATAG використовується гібридна силова установка, що має низький розхід палива і може забезпечувати пересування НРК в режимі тиші, лише на електротязі - для забезпечення прихованих дій. Ця ж гібридна силова установка може використовуватись у якості своєрідного мобільного павербанку підрозділу для підтримки стійкості зв’язку, логістики та виконання інших польових задач.

Розробники вже інтегрували в НРК VATAG сучасні рішення, що забезпечують стійкий зв’язок та завадостійкість. Зокрема багатоканальні резервуючі системи зв’язку з автоматичним вибором оптимального каналу для безперервної телеметрії та управління забезпечать виконання поставленого завдання в умовах активного застосування противником засобів РЕБ.

Також вже зараз в VATAG реалізована автономна навігація без GPS з автоматичним вибором маршруту, оминанням перешкод і режимом конвою і інженери працюють над подальшим розвитком цієї функції. Одним з напрямів удосконалення екосистеми VATAG також є розширення бойових можливостей за рахунок інтеграції озброєння та універсальних бойових модулів.

vatag3

VATAG вже готова до серійного виробництва із значним темпом випуску готових виробів та їх інтеграції в сучасне інформаційно-бойове середовище Збройних сил України.

Наразі не розкривається, яка компанія працює над НРК VATAG. Відомо, що це окремий проект міжнародної компанії з 11 річним досвідом в сфері робототехніки та технологій дронів. Також відомо, що компанія-розробник має виробничу базу й компетенції для масового серійного виробництва, що забезпечує готовність до швидкого розгортання та локалізації компонентів залежно від вимог замовника.

Недостаточно прав для комментирования. Выполните вход на сайт

Please publish modules in offcanvas position.