Причина - плачевний технічний стан техніки, і схоже, що це - лише верхівка айсберга.
Україна відмовилася приймати 10 німецьких танків Leopard 1, оскільки вони знаходяться в поганому стані і потребують ремонту. Про це повідомляє Spiegel.
Зазначається, що кілька днів тому Україна направила групу фахівців до польського міста Жешув для перевірки німецьких танків Leopard, які призначалися для ЗСУ.
Виявилося, що техніка була сильно зношена під час навчання українських військових у Німеччині і потребує ремонту. При цьому кілька з десяти танків Leopard 1A5, які вже передали Україні в липні, вийшли з ладу через аналогічні проблеми.
Всього Німеччина обіцяла передати Україні понад сто Leopard 1A5, які були зняті з озброєння Бундесверу близько десяти років тому. Фахівцям доручили привести їх у робочий стан.
Як пише видання, проблеми, що спливли, свідчать про те, що при плануванні поставок танків багато було зроблено неправильно.
"Вже незабаром після ухвалення політичного рішення про поставку танків інсайдери стали говорити про те, що проблеми з технічним обслуговуванням і поставками запасних частин можна було передбачити", - йдеться у матеріалі.
Німеччина має намір швидко навчити українських техніків, аби вони могли самостійно підтримувати Leopard 1 у хорошому стані та виконувати дрібні ремонтні роботи.
Аналізуючи цю ситуацію, спеціалізоване видання DEFENSE EXPRESS прямо повідомляє, що "під загрозою взагалі сенс передачі декількох сотень танків".
"Ця проблема несподівана і вкрай логічна одночасно, - йдеться у статті. - Бо мова йде про танки, які почали виробляти у 1965 році, а завершення виробництва припало на 1984 рік. Водночас джерелом постачання були не стройові частини, де техніка проходила всі ремонтні роботи для того, щоб бути у боєздатному стані, а приватні компанії. Німецький Rheinmetall - 88 одиниць, Fahrzeugbau Gesellschaft - 99 одиниць, а також бельгійська OIP Land Systems (50 одиниць), яка поставила на них "золотий цінник".
При цьому у приватних компаніях вони опинились завдяки тому, що Leopard 1 розпродавались по 10-15 тисяч євро за танк, а у деяких випадках взагалі по 500 доларів. Й останнє прямо говорить про те в якому стані на момент продажу вони були.
І саме з цього стану їх відновлює Rheinmetall. А з відомого: з 50 танків від OIP Land Systems 20 були у такому стані, що їх мають розібрати на запасні частини. Й з огляду на все такий "канібалізм" є доволі важливим джерелом запасних частин, про що прямо говорить приклад Бразилії, яка вже зіткнулась з їх дефіцитом.
А якщо мова йде про загальний ресурс у 217 Leopard 1 зі складів, то запасних частин необхідно саме на таку кількість техніки. При цьому старі машини все одно потребують значно частішого ремонту ніж нова техніка. Особливо, якщо вони експлуатуються під час війни. Й мало один раз відновити машини, а необхідно забезпечити можливість їх постійного ремонту.
Водночас здавалось, що коли Німеччина, Нідерланди та Данія приймали рішення щодо передачі Leopard 1 до Збройних Сил України ця проблема мала бути прорахована заздалегідь. Особливо в умовах, коли про передачу додаткових машин активно звітують й далі, бо без вирішення цього завдання сенсу у декількох сотнях Leopard із сумнівною боєздатністю все менше й менше..."