Донецька область – зараз не найкраще місце для створення стартапів та інноваційних продуктів. Але, тим не менше, регіон продовжує генерувати ідеї.
K.Fund Media підібрав три цікавих стартапи та поспілкувався із їх засновниками.
Як майнять деталі
Компанія з Краматорська спеціалізується на технологіях 3D-друку, випускає модельний ряд 3D-принтерів та займається розробками у сфері моделювання.
Співзасновник 3D-ферми Сергій Гаков розповів, що стартап запустили 2016 року за власні гроші.
«Початкові вкладення склали всього декілька тисяч доларів, ну протягом 1,5 року, звичайно, більше 40% прибутку ми витратили на R&D (дослідження та розробки)», – зазначив Гаков.
За його словами, у рамках 3D–ферми проводять багато експериментів і вирішили послідувати прикладові майнерів і збирати принтери у ферми. «Образно кажучи, ми почали майнити деталі», – каже він.
Зараз на їхніх 3D-принтерах друкують декоративні 1,5 метрові свічки, освітлювальні прилади, предмети декору. Один із пріоритетів у друкові – електромеханічні протези руки.
«Ринку в Донецькій та Луганській областях немає. В Україні він хаотичний і слабкий, часом зарегульований держструктурами, особливо в галузі протезування. Одна з наших цілей – доступний, надійний та функціональний електромеханічний протез до $500», – ділиться Гаков.
Компанія почала активно працювати із ринком США, де вже є клієнти та замовлення, у планах – Європа та Азія.
Вчать мешканців здійснювати спільні покупки
«Енергодопомогу» – онлайн-сервіс спільних покупок енергозберігаючих товарів зі знижкою — запустили Денис Ленцов та Микола Умріхін минулого року. Вони були першими випускниками Школи стартапів Sikorsky challenge в Маріуполі.
Основна ідея проекту в тому, що продавець надає знижку на товар, а «Енергодопомога» дозволяє зібрати потрібну кількість покупців. Наприклад, на сайті виставлено товар тижня – бойлер – і вказується, скільки повинно зареєструватися бажаючих його купити, щоби діяла знижка.
Після цього покупець підтверджує свій намір за допомогою резервації коштів через платіжну систему WayForPay. Протягом п’яти днів можна забрати товар із магазину або через служби доставки, якщо претензій немає – гроші списуються із картки.
«Орієнтовані поки тільки на ринок України. Зовнішніх інвестицій не залучали – використовували свої заощадження. У проект вклали близько $15 тис. Зараз тестуємо різні моделі продажів та займаємося просуванням, – розповів Ленцов.
Активні продажі почалися із жовтня 2017 року. Основні клієнти – об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), хоча спочатку орієнтувалися на роздрібних покупців.
Хмарні рішення для фермерів
Ще одна компанія з Краматорська – QuartSoft Corp – спеціалізується на розробці SaaS систем для сільгоспвиробників та фермерських господарств.
Як розповів Сергій Кондратюк, проект розроблявся власною командою із фокусом на український ринок з 2015 року, а презентація відбулася на міжнародній агропромисловій виставці «Агро-2016».
Система автоматизує весь процес на агропідприємстві: від планування сівообігу та технологічних карт до складання раціонів харчування і аналізу виробничих циклів сільгосппідприємств.
Зараз до неї підключено 3,5 тис. користувачів із площею оброблюваних земель більше 1 млн га.